miércoles, 3 de diciembre de 2014

Finales del siglu XVII n´Asturies tan conociendose las propiedades del carbon hulla, que dase en estes zones del centro, fue un gran cambio para esti lugar, tan bonito como ye. Hoy dia cuatro de diciembre queremos recordar toda la gente que dejo la piel sacando este mineral por cual conocennos mediu mundo, pol carbon. Queremos recordar todo, familiares amigos... aunque pensemos que esto ta lejos y ye de un tiempu muy atrasau, no, non ye asi, vosotros neñus, podeis preguntaile a vuestros guelinos, que fijo que si son de aqui lo saben, todo lo que cambio un simple mineral la zona.
De pequena, el mi guelo contabaime cosas como, por ejemplo, que pa saber si diva a pasar algo habia un paxarin, solia ser un canariu, que cuando piaba habia que tener cuidau por si pasaba algo. tamien me decia que habia muches families taben viviendo de la mineria, el contoime que tubo de cantero munchos años.
Trabayar bajo tierra nun creo que sea la cosa mas bonita del mundu pero yera lo que habia, pa una zona que tubo munchos años viviendo de ello yera lo que habia.
En estos tiempos les mines no son como les de ahora, ni parecies, agora con unes maquinas enormes saquen el mineral y hacen galeries, antes non habia otra manera mas que picu y pala.
Eran lugares peligrosos, y hubo munchos accidentes, el mas conociu fue El Pozo María Luisa ye una emblemática explotación minera (aún en activo), situada en Langreo (Asturias), donde en 1949 murieron 17 mineros en una explosión de grisú. Con este accidente, uno de los mas conocius fizose una cancion trata:
un paisano que vien de la mina llenu sangre y cuentaselo a su muyer que murieron varios compañeros nel Pozu Maria Luisa de ciañu (Langreu)
´´Nel pozu María Luisa,
trianlará lará, trianlará.
Morrieron cuatro mineros,
mirai, mirai Maruxina, mirai
mirai como vengo yo.´´
Esta cancion ye comun escuchala en fiestes u homenaxes a la mina, munchos adultos conoceranla y la entenderan y saldrales una lagrimina pel gueyo pensando en too lo mas que pasose y en toda la xente que dejo la piel ahí.

Gracias

No hay comentarios: